Dikkere grassprietjes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Evelien Havik - WaarBenJij.nu Dikkere grassprietjes - Reisverslag uit Townsville, Australië van Evelien Havik - WaarBenJij.nu

Dikkere grassprietjes

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

19 November 2014 | Australië, Townsville

Gezellig!
Ja zo zaten we op het terras, Irina en ik.
Ze vertelde mij over haar reis-plannen, vol verwondering voor haar; in haar 1tje voor 3,5 maand of langer naar Australië. Waarbij ik mij ondertussen bedacht waarom ik daar niet op ben gekomen. Ze vertelde mij oa dat het daar dan hoog zomer is, ik gaf een opmerking die bijna iedereen dan zou doen; 'Ik ben jaloers!!' Waarop zij antwoorde; 'Dan ga je toch mee?!'

Dus daar zit ik nu dan, 'waarbenjij.nu'? In Australië:) Of ik geniet? Volop!!
Naast een overvloed aan zon, palmbomen en zee zijn er ook nieuwe indrukken. Dingen die ik niet gewend ben als europeaan, zoals dikkere grassprietjes en vogels die je normaal alleen in de dierentuin ziet! Naast dat ook heeeeul veel chinezen, want die wonen hier vlakbij natuurlijk;p Ja dan weet je dat je echt op reis bent! Ik vind het moeilijk te verwoorden, maar ik ervaar hier een soort 'bevrijding', er zijn geen verplichtingen. Behalve dat je er niet omheen kan om hier te genieten;p. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt (hoewel het hier achterlijk duur is!!) men verdiend hier meer, dus dat compenseerd zich dan weer;) nou ik geniet meer dat compenseerd zich bij mij;p

Hoe vaak heb ik nou gezegt dat ik geniet?:) Ik doe dat echt!! Want ik kan er ook niet omheen dat ik mindere tijden of beter gezegt diepe dalen heb moeten doormaken de afgelopen 14 mnden. Wel met heel veel steun van mn lieve vriendinnetjes, jullie zijn mij zo gigantisch dierbaar! Het klopt echt wanneer iemand een hele zwarte kant van het leven heeft meegemaakt dat het contrast helderder is. Dus de zon schijnt stralender op het water, de muziek is mooier en gevoelens zijn sterker. Ik ben zo blij dat ik dit avontuur mag beleven met deze visie! Hoewel ik nog steeds een verscheurd gevoel heb van het gemis van die mensen die zijn verdwenen uit mijn leven. Ik denk vaak aan hen, konden ze maar zo genieten als ik dat nu doe........

Ik ben hier nu bijna 2 weken, veel gedaan en daarvan de foto's gedeeld via facebook. Wat mijn hoogtepunten tot nu toe zijn; Cairns heerlijk chillen bij de lagoon, Port douglass rainforest en de zeiltocht met zonsondergang, Mission Beach 6 km op het strand wandelen met een gevoel alsof ik als kind lekker in mn eigen kamer speel. Naast dat dus ook het leven als backpacker, wat voor nationaliteit je ook bent... Iedereen is gelijk. Tof die samenhorigheid, het delen van ervaringen van bepaalde plaatsen. Het is allemaal zo makkelijk en gaat vanzelf!

Vandaag zijn we aangekomen in Townsville. Morgen gaan we naar Magnatic Island. Ik ben een beetje laat met mijn blog, maar ik hoop het nu iig elke week bij te houden;p


Cadeautje van de week;

Lieve Mies, fijn dat ik je vannacht in mn dromen even kon omhelzen.
De dagelijkse rompslomp van het leven waar ik normaal over droom heeft nu plaats gemaakt voor verwerking.

  • 19 November 2014 - 20:34

    Annemarie Teppema:

    Hey lieve Evelien, wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet, het zij je van harte gegund!!! En leuk om zo ook beetje mee te kunnen genieten! Dikke knuffel!

  • 19 November 2014 - 22:17

    Alinda:

    liefie het is je zo gegund dat je daar volop kan genieten! Hoop idd dat je ook aan verwerken toekomt en straks volledig ontspannen terugkomt. Maar daar zal ik het nog niet over hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2014

Dikkere grassprietjes
Evelien

7 weken avonturen beleven in Australië!!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 1705

Voorgaande reizen:

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: